loading...

Kenapa Orang Perempuan Kena Jangan Malas Cuci Make-Up Di Muka


Bagi setiap perempuan yang bersolek, sebenarnya ada sesuatu yang paling penting untuk mereka tetapi sering diambil mudah. Tahu apa dia? Pencuci Mekap ataupun Make-Up Remover. Sebenarnya patut rasa tak complete kalau tak bersihkan make-up kat muka. Ialah dah pakai make-up kenalah bersihkan. Takkan nak biarkan make-up tu kat muka bertempek atau takkan nak tidur dengan make-up kot?! Retis pun tak tidur dengan make-up ok kecuali dalam drama atau filem. Haha!

Kenapa Penting Untuk Bersihkan Make-up Di Muka?

Perkara paling penting untuk perempuan yang bersolek lakukan pada setiap malam sebelum tidur adalah membersihkan solekan. Penat tak penat tetap kena bersihkan. Ini semua adalah demi menyelamatkan kulit. Kalau korang biarkan make-up tu kat muka, ianya akan menutup liang-liang roma untuk bernafas dan gerenti akan merosakkan kulit muka korang cepat atau lambat.

Memandangkan memang berlambak pencuci make-up yang dijual, OhMedia akan kongsikan satu sahaja yang paling bagus dalam artikel ni so lepas ni tak payah pening lagi nak buat pilihan. Kalau nak yang harga berpatutan dan paling bagus, boleh cuba jenama Garnier - Micellar Cleansing Water

Kenapa Garnier Micellar Water?

Kredit gambar: Facebook Garnier

Garnier Micellar Cleansing Water antara yang popular kerana mengandungi teknologi Micellar dan sesuai untuk semua jenis kulit termasuklah untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif. Untuk yang kulit sensitif boleh pakai yang warna pink dan untuk yang kulit berjerawat  & berminyak, pakai yang warna biru.


Tahu tak teknologi Micellar tu apa? Ianya teknologi yang mampu membersihkan kesan solekan di kulit muka seperti magnet tanpa perlu sapu kapas dengan kuat di muka.

Micellar Cleansing Water ni mengandungi Micelle Cleansing Molecules bukan sahaja dapat membersihkan solekan, tapi juga mampu menarik segala jenis minyak dan kotoran yang ada kat muka korang dalam masa yang sama.

Berbanding dengan kebanyakkan pencuci make-up yang lain, rata-ratanya hanya mampu membersihkan make-up dan bukannya minyak serta kotoran yang turut melekat di muka. Nampak kan berapa besar manfaat Micellar kat situ?


Garnier Micellar Water ni tiada alkohol dan berkesan dengan satu sentuhan. Satu botol (400ml) boleh digunakan sebanyak 200 kali (2ml setiap kali guna). Garnier Micellar Water ni boleh dibeli pada harga cuma RM9.90 sahaja. Lepas ni segalanya dengan 1 sentuhan lah nampaknya! Hehe.



Kalau tak percaya yang Garnier Micellar Water ni bagus, boleh tengok banyak komen pengguna di Facebook Garnier tentang produk ni.

Kulit yang cantik tu harus dijaga kebersihan dan tak semestinya bila kita makan atau pakai sesuatu produk tu terus kulit boleh nampak cantik. Kebersihan tu yang patut dijaga. So kepada korang yang perempuan kat luar sana, lepas ni jangan malas-malas lagi untuk bersihkan make-up sebelum tidur. Jangan biarkan kulit muka tu bertempek dengan make-up dari malam membawa ke siang. Malas macam mana pun sila paksa diri.

Harap perkongsian ini bermanfaat. from Oh! Media http://ift.tt/2fShHRs via IFTTT
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close