loading...

4 Pesanan KERAMAT Datuk Vida Buat Semua Wanita, Ibu Tunggal Sepertinya..

4 Pesanan KERAMAT Datuk Vida Buat Semua Wanita, Ibu Tunggal Sepertinya.. 



Minggu lalu heboh tentang kisah penceraian kali ketiga jutawan kosmetik terkenal Datuk Seri Vida.
Namun apa yang buat wanita di luar sana kagum ialah beliau tetap bersikap tenang walaupun baru saja melalui insiden melukakan.


Untuk wanita yang sudah bercerai dan ibu tunggal di luar sana, ambil tips ini untuk majukan diri kehadapan.

1. Jangan fikir sangat & terus pandang ke hadapan

“Overhead saya sahaja sekita RM3juta setiap bulan. Itu untuk menguruskan syarikat, pekerja dan segala aset-aset. Sebab tu, bercerai ke jatuh ke, saya tak boleh lama sangat fikir”
Menangis pun sekejap saja, lepas tu tak boleh layan sangat perasaan. Jiwa dan emosi perlu bertahan dan pandang ke depan.”

2. Cakap dekat diri sendiri untuk ‘MOVE ON’

“Move on Vida, move on! Emosi, spritual perlu distabilkan semula. Saya bernasib baik kerana dalam ap juga keadaan, Allah ada bersama-sama saya.
“Saya memang seorang yang suka berjuang untuk benda yang bermanfaat. Dalaman kena kuat. Be a strong person.”

3. Setiap malam beribadah minta daripada Allah

“Saya suka shopping, lagi banyak lebih, lagi sejuk hati tu. Tapi yang lebih penting, malam-malam saya akan bermunajat. Saya jenis tidur lewat. Tidur sekejap bangun balik untuk bermunajat kepada Allah.”

4. Jangan serik untuk kahwin lagi

“Tak ada istilah serik. Hidup kena ada pasangan, tapi perlulah berhati-hati. Pengajaran untuk say, carilah jodoh biarlah sama cara berfikir. Itu penting untuk kita saling memahami dalam rumahtangga.”

Sumber: Utusan.com.my
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close