loading...

Gadis Cantik Ini Tak Malu Bawa Lori Sampah

Melihat tata rias yang cantik dengan alis mata bercelak, pasti ramai tidak menyangka wanita ini sebenarnya seorang pemandu lori yang bergelumang dengan sampah setiap hari.
Bukan itu saja, anak jati Sik ini turut cekap memandu enam jenis lori syarikat pengendali sampah E Idaman Sdn Bhd sejak enam tahun lalu.
Memulakan kerja seawal jam 7 pagi, Effa Izahwati Mohd Hatta, 34, menjadi satu-satunya wanita yang memandu lori pembersihan jalan di bandar raya ini yang tidak pernah jemu memegang stereng lori dengan kelajuan 10 kilometer (km) sejam selama 12 jam sehari.

Katanya, dia memilih memandu lori sampah kerana tidak semua sanggup melakukannya dengan kelajuan yang mengundang rasa mengantuk.
“Dahulunya, saya agak segan apabila orang melihat setiap kali melalui sesuatu kawasan, bagaimanapun sekarang sudah biasa dengan perhatian diberikan mereka,” katanya.
“Mulanya saya memandu lori Vaccal & Jetter iaitu lori sedut sisa longkang dan menyembur air longkang, kemudian lori mengangkut sampah di kawasan taman ataupun lorong kecil, sebelum memandu lori sampah 12 roda.


Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close