loading...

Ada Orang Tak Suka Mak Embun, Busuklah.. Tak Lalu Makanlah.. Saya Suka Je Layan Borak Dengan Dia..

Ada orang bila terserempak dengan orang tua yang berpakaian selekeh atau buruk, mulalah menjauhkan diri. Dalam hati, fikir yang bukan-bukan, kata orang itu tak betullah, busuklah.. tapi beza dengan Siti Nafidzah Fieza (Siti Nafidzah Talam Melaka).

Wanita ini anggap orang tua yang orang lain kata busuk yang datang berkunjung ke gerai ibunya bagaikan mak sendiri. Dia menggelarnya Mak Embun. Anak towkey gerai ini elok saja melayan Mak Embun, tak kekok malah penuh kasih sayang. Ada pengajaran yang cuba disampaikan dalam laman Facebooknya itu. Sama-sama kita renungkan.

Ada org x suka pada mak cik ni.ada tu bila dia dtg duduk di sini yg ckp busuk la,nak mkn x lalu la eh mcm2 lagi.Tahukah korang dia x minta jadi mcm ni.Dia juga ada perasaan mcm kita.Dia juga mahu dibelai seperti ibu2 yang lain.

Mak cik ni memang selalu dtg gerai bonda sy.air kesukaannya kopi panas.kalau sy ada di gerai saya yang akan buatkan airnya.kalau mkn suka mkn bihun goreng.saya panggil dia mak.sy suka layan dia berborak sambil mkn dan minum.ada tu yg sampai tanya tu mak awk ke??sy jawab ye dia mak sy.

Mak embun..

Dia tidak berapa sihat.suka jalan sorang2.kalau sy terserempak dengan dia kat mana2 sy mesti bawa dia mana dia nak tuju.kalau kat pasar nampak sy mesti dia dekat pd saya.kalau bersalaman siap cium tangan saya..nampak x itu tandanya ingatan dia masih baik.dia ingt org yg melayannya.

Kalau jumpa dia awal pagi memutih bedaknya.kalau cium dia bukan main wangi lagi.dah tau dia suka pakai bedak pureen yg anak pakai tu.

Kadang2 bila fikirkan balik lebih baik ambil tahu dan jg mak cik ni dr org yg sihat dan cukup sifatnya.kita ni hidup jangan terlalu memandang tingginya pelajaran,berpangkat,beharta dan cantik semata mata.kaya nya kamu hari ini sapa tau akan dtg papa kedana,tingginya pangkat hari ini akan dtg jd pengemis dan cantiknya hari ini,akan dtg di tarik balik kecantikkan itu.

Ya allah jika ini bahagian untuknya menjalani kehidupan sehari hari berilah dia kekuatan untuk terus menghabiskan sisa hidupnya dengan tenang.dan selagi dia ada di depan mata sy insha allah sy akan sentiasa ambil berat tentangnya..insha allah...

Mak embun❤❤

Sumber / Foto: Siti Nafidzah Talam Melaka

Baca di website

from Peristiwa http://ift.tt/2n2Gd7C via IFTTT
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close