loading...

KAJIAN: Kerepek Kentang Bantutkan Nafsu & Hubungan Intim

Tidak ramai yang tahu bahawa makanan juga memainkan peranan penting dalam kesihatan seksual. Sebagai contoh coklat gelap, badam, tiram, strawberi, asparagus dan madu berupaya meningkatkan ghairah seksual.

Sama ada kepada lelaki atau wanita, makanan afrodisiak boleh mempengaruhi keseimbangan hormon yang membantu kelancaran dalam hubungan intim.

Tapi, berhati-hati dengan beberapa jenis makanan dan minum yang sebenarnya boleh membantutkan keghairahan seksual individu.

So, sebelum melakukan hubungan intim, elakkan beberapa jenis makanan ini kalau mahu kelihatan hebat diranjang!

1. Minuman berkarbonat

Minuman bergas boleh mempengaruhi mood anda. Minuman ini juga antara punca masalah kesihatan seperti kencing manis, obesiti dan lain-lain. Jika anda mula mengalami masalah berkaitan isu-isu kesihatan, ia adalah petanda awal yang memberi kesan pada tahap keghairahan anda.

2. Soya

Tahukah anda kacang soya mengandungi fitoestrogen yang bersaing dengan hormon seks lelaki? Ia menyebabkan masalah kesuburan, pertumbuhan payudara lelaki dan keguguran bulu.

3. Gula-gula getah

Gula-gula getah menghasilkan mentol (sejenis sebatian berhablur yang larut dalam alkohol, berangin dan digunakan dalam membuat ubat-ubatan dan sebagai bahan perisa) yang berupaya menurunkan nafsu seks.

4. Keju

Pengambilan produk tenusu berlebihan akan menyebabkan peningkatan toksin dalam badan. Toksin yang terkumpul di dalam badan boleh menyebabkan kegagalan fungsi seksual bagi kes-kes yang kritikal.

5. Kerepek kentang goreng

Kentang goreng dan makanan ringan menggunakan minyak yang dipanaskan pada suhu yang amat tinggi. Pemanasan minyak pada suhu tinggi menyebabkan minyak menjadi bertoksik dan mengganggu nafsu seksual anda.

Kredit: Intrend

from HANASUVA http://ift.tt/2lrJ1VZ via IFTTT
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close