loading...

( Tips ) Buat 5 Ujian Ini Dan Korang Tergolong Dalam Orang “Rare” Di Dunia




Pernah terfikir tak, suatu hari nanti kita bangun pagi dan kita ada ‘super power’, yang membuatkan kita rasa kita ni ‘rare’ dan lain daripada orang lain?
Sebenarnya, kita tak perlu pun superpower atau kuasa unik untuk menjadikan kita ‘rare’. Cukup lah kalau korang boleh buat salah satu daripada 5 perkara berikut pun dah membuatkan korang tergolong dalam orang unik!
1. Jari Sensitif
Letakkan kedua-dua tapak tangan seperti dalam gambar dibawah:
rare-2
Seterusnya, cuba buka jari manis korang kehadapan. Boleh tak?
rare-1
2. Bigmouth
Genggam jari korang dan cuba masukkan kedalam mulut. Siapa boleh buat, dia rare!
rare-3
3. Hipermobiliti
Hipermobiliti ialah keadaan dimana seseorang itu mampu melentikkan anggota badannya melebihi limit yang sepatutnya. Contoh, cuba letakkan ibu jari korang kena pergelangan tangan.
rare-4
Haaaa boleh tak?
4. Cobra Style
Ok yang ni susah. Boleh ke korang keluarkan air dari dalam mulut korang melalui bawah lidah, seperti dalam gambar ni?

rare-5 rare-6
5. Mata Terbeliak
Dan akhir sekali, mengeluarkan lebih separuh daripada bahagian biji mata keluar daripada mata. Ni pun hanya beberapa orang je boleh buat!
rare-7
Ok so antara 5 ujian di atas, rasa-rasanya korang boleh buat yang mana satu? Kalau tak boleh satu pun, jangan lah risau kerana manusia dilahirkan sememangnya unik dan rare, apa yang korang kena buat ialah cari dimana uniknya diri korang berbanding orang lain.
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close