loading...

Perlukan Derma Kilat! Kalau Tak Mampu Menghulur, Mohon Viralkan Untuk Bantu Pak Cik Ini

Muhamad Foat Bin Mulim (58 tahun) mengalami strok pada pagi Isnin di masjid Rooty Hills. Sekarang dia telah dimasukkan ke Hospital Blacktown dan hospital akan mendakwanya $ 2135 (dolar australian) sehari.

Mungkin dia akan dimasukkan ke hospital selama 7 hari, untuk memastikan Muhamad Foat dalam keadaan stabil. Jadi, jumlah caj kira-kira akan meningkat kepada $ 15.000.

Untuk maklumat anda, dia tidak dilindungi di bawah mana-mana insurans perubatan, jadi dia benar-benar memerlukan bantuan dalam menyelesaikan bil perubatannya.

Ahli keluarganya akan datang dari Malaysia malam ini (Rabu) dan mereka merancang untuk membawanya kembali ke Malaysia apabila dia berada dalam keadaan stabil untuk dibawa dalam perjalanan penerbangan yang panjang (8 jam).

Untuk mengurangkan sedikit beban Pak Cik ini, seorang lelaki, saudara Ashraf Rohanim Asari‎ mohon sangat netizen boleh panjangkan info ini untuk mohon bantuan kepada orang ramai yang mana bermurah hati boleh berkongsi rezeki melalui status Facebook, baca perkongsiannya...

Salam...

Saya ada mendapat panggilan dari Mount Druitt hospital (SYDNEY) yang mengatakan ada seorang Malaysian Muhamad Foat Bin Mulim (58 tahun) mengalami strok pada pagi Isnin di masjid Rooty Hills (wak fuad. Setahu saya. wak fuad under 'bridging visa' dan tiada insurance untuk itu. Pihak hospital mahukan +- 2000aud dari saya (d only Malaysian number he saved).

Saya tiada wang sebanyak itu untuk hari ini, dengan ini saya dengan rendah diri ingin memohon bantuan atau derma kilat dari kalian yg berhati mulia untuk selesaikan bil berkenaan. Kalau tak mampu nak menderma, saya juga open untuk kalian memberi pinjam. InsyaAllah selepas settle everything, saya akan cube untuk mencari ahli keluarga beliau di Malaysia.

Petang ni, saya akan ke hospital berkenaan bawa keluar wak Fuad dengan segera (lagi lama stay, lagi mahal) dan saya akan sertakan details bil apabila sampai nanti sebagai bukti since tadi dapat call sahaja.

Untuk pengetahun, wak Fuad datang sendiri untuk berdakwah ke jalanNya.

UPDATE TERKINI:

Kami tak bawa keluar wak Foat atas sebab condition dia yang masih tak stabil. Kalau wak keluar, dia kena dipantau habis habisan dari pagi sampai malam dan kami tak berdaya nak wat itu semua. Kebetulan terjumpa kawan dr. Fatin Razak yang bertugas di ward yang sama dan bagi nasihat better untuk wak stay dan dijaga di hospital untuk proper treatment. Untuk bayaran bill (dah meningkat ke 5000$)

Saya akan cuba aktif dan panjangkan derma kilat ni.

Details adalah acc info saya.

Mintak tolong letakkan sama ade derma atau bagi pinjam.

For Australia

Bsb: 062498

Acc no: 10347288

For Malaysian,

7609380057 cimb

151146652162 maybank

ASHRAF ROHANIM ASARI

Azlan Zawawi

Ashraf Rohanim (wife)

phone no: +61404650692 (Australian Number)

Baca di website

from Peristiwa http://ift.tt/2llMHcv via IFTTT
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close