loading...

5 Cara ‘Rare’ & Tempat Terbaik Untuk Cari Jodoh!

Sebelum wujudnya internet, cara terbaik untuk cari pasangan adalah dengan keluar dari rumah dan bergaul dengan orang sekeliling. Bayangkan saja dah cukup meletihkan!

Manakan tidak, kena bangun daripada katil, ‘spray’ minyak wangi, iron baju dan pakai cantik-cantik.

Siapa yang rajin sangat nak buat semua ni. Tapi hakikatnya, nak cari pasangan sehidup semati, kenalah berkorban sikit..ye dok?

Selain di internet, dekat mana lagi korang boleh cari jodoh??

1. Jangan terlepas parti hari jadi kawan kamu!

Parti hari jadi memang ‘port’ terbaik. Ramai kenalan yang akan dijemput dan jika kamu bernasib baik, crush pun akan muncul! Bila tengah ramai, takdelah malu sangat nak tegur. Kajian membuktikan, lagi ramai orang, lagi rendah peratusan orang nak perasan apa kita buat. (The Bystander Effect – Google kalau tak faham).

2. Guna pengangkutan awam nak pergi kerja

Yang ini macam drama Korea sikit, tapi mujarab! Dalam ramai-ramai itu, mesti ada yang berkenan di hati. Setiap hari pergi kerja, mesti jumpa muka yang sama. Waktu inilah paling sesuai nak suai kenal. Mulakan dengan:”I selalu nampak you time macam ini.

3. Rajinkan diri terlibat dengan kerja sukarelawan

Kalau nak cari pasangan yang baik hati dan rajin membantu mereka yang memerlukan, kita pun kenalah rajinkan diri join aktiviti macam ini. Sambil menyelam, minum air.

4. Setuju je bila ada kawan yang nak ‘kenenkan’

Kalau malas sangat nak cari, setuju je bila kawan atau ahli keluarga nak tolong carikan jodoh. Manalah tahu, ada yang anda berkenan.

5. Redha, kerana jodoh itu di tangan Tuhan

Mungkin sebab terlalu sibuk dengan kerja sampai tiada masa untuk mencari. Rajinkan diri berdoa. Bila dah usaha tu, korang tawakal dan tunggu jodoh tu datang.

from HANASUVA http://ift.tt/2mVsQlm via IFTTT
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close