loading...

Google Memperoleh Smartwatch OS Cronologics Untuk Platform Android Wear


Cronologics telah menempa nama untuk dirinya sendiri apabila ia dapat meletakkan sistem operasi Alexa lengkap ke dalam smartwatch CoWatch itu. Ini bermakna pengguna boleh pergi semua kawalan suara yang di pakai mereka, dan sedikit seperti Knight Rider, tapi hanya di pergelangan tangan korang. Dan kini, seolah-olah Google merasa cukup kagum dengan permulaan yang mereka telah memperolehi, mungkin untuk meningkatkan lagi keupayaan platform Android Wear. Tiada maklumat lagi telah didedahkan mengenai pengambilalihan itu, selain daripada mengatakan bahawa ia adalah rasmi.

Mereka mengumumkan di laman web rasmi mereka bahawa pasukan Cronologics akan menyertai Google "untuk membantu mengembangkan portfolio jam tangan dikuasakan oleh Android Wear". Ia sebenarnya sejenis bulatan penuh bagi syarikat itu hanya bermula pada akhir 2014. Tiga pengasas, Lan Roche, Leor Stern, dan John Lagerling, semuanya sebelum ini bekerja untuk Google dalam bahagian pembangunan perniagaan. Dan sebelum pengambilalihan ini, mereka sebenarnya sedang mencari untuk membawa teknologi mereka kepada peranti yang bukan Android dan iOS seperti Apple Watch dan yang lain. Mungkin ini tidak akan berlaku sekarang.


Langkah ini mungkin boleh membawa kepada pasukan Cronologics yang akhirnya mengeluarkan OS suara untuk Android Wear supaya smartwatches tersebut mungkin dapat berjalan pada banyak aplikasi yang menggunakan suara dan pengaktifan dan menjadikan ia lebih bermakna. Ia mungkin akhirnya boleh berpasangan dengan peranti Google yang lain seperti Google Home.

Tidak ada sebarang angka didedahkan mengenai pengambilalihan Cronologics ini, tetapi kita mungkin akan mendengar lebih lanjut mengenainya pada hari-hari akan datang. Kami berharap untuk melihat apa yang mereka akan membawakan kepada Android Wear tidak lama lagi.

Sumber : Cronologics

Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close