loading...

Ibu Muda Hari Ni Kalau Tau Hamil..Mcm Ayam Bertelur

Image result for ibu muda mengandung

Assalammualaikum semua. Thanks admin sbb siarkan apa yg aku tulis ni. Perkara yg aku nk tulis ni hasil pemerhatian aku tntg sikap ibu2 muda zaman ini. Maaf la kalau apa yg aku tulis ni akan buat hati mana2 pihak tersinggung..huhuhu

1. Mengandung/hamil
Pertama sekali aku perhatikan..ibu muda hari ni kalau tau hamil..mcm ayam bertelur..riuh sekampung..klau boleh satu dunia tau dia dh hamil..lg2 jenis yg uplod pic pregnancy test masuk fb or ig. Yup..aku tau 2 hak korang..tp simpan2 la malu tu sikit. Sepatutnya berita gmbira mcm 2 kongsi dgn family ckup la..nti bila kndungan dh kukuh share la..ni x..hari ni share esok gugur..lpas 2 meroyan bila kwan2 tnya..ehh..ko bila due erk..aptb

Masih bab hamil..ada jenis yg jga bdan sgt2..takut gemuk..tp skrg dh hamil..so sepanjang kehamilan sibuk sgt dgn isu berat bdan naik..ehh nti kurus x erk..alamak dh naik sekilo..gemuknya aku..rsaunya x dpt shape awl2..hello..syg body ke syg baby..serius aku mmg meluat sgt..sepatutnya syukur dpt hamil..bayangkn masih rmai wanita di luar sana tgu saat2 nk jd seorg ibu. Ini la spesis yg mmg x tau nk bersyukur.

Klau gemuk sekali pun lpas bersalin..skrg mcm2 cara ada untuk kurus..usaha je la..masa hamil x pyh bising pasal gemuk bagai..sepatutnya enjoy je moment ni.

2. Bersalin
Ok skrg bab baby dh kuar. Isu hari ni ibu muda tkut sgt org mengata ank dia HITAM. Lg2 klau ada yg buat perbndingan ank si A lg comel..putih..gebu..ank ko ni ikut muka sape erk..hitam..tertukar ank erk. Senang je..klau tak suke org banding2kn ank..x pyah nk post2 pic ank kt fb. Jd x da la nk meroyan sgt..baik jga hati dlm pantang dr sakit hati dgn mulut2 manusia yg mcm tempayan. Ok ni kes ank dia hitam.

Kes ank putih melepak pun ada jgak..bangga sgt dgn ank dia..asyik2 muka ank dia je.. asyik cerita kenapa baby dia putih..petua ape dia amalkan masa hamil..ikut suami la..ikut atok la..ikut jiran la..ikut la mak nenek mana pun..org x kisah sgt pun..ko je yg perasan hbs smpai bg petua bagai..senang cter..ank ko comel..putih n gebu 2 rezeki..syukur sudah..

Ok..Satu lg aku perasan..ibu muda hari ni over sgt. Contoh bab mkn baby diorg. Konon mkn kena jga betol2..x boleh mkn sebarangan. Tgk2 mil suap ank diorg mknan ada garam contohnya..bkn main marah lg..siap up status..kutuk2 mil sbb suap ank dia mkn..hello..suami ko 2 dr mana..besar gedabak smpai dpt zuriat..sape yg besarkan dia..bkn mil ko ke..x pun suami ko tu membesar kt zoo.

Klau pun x suke jgn la over sgt..tegur baik2 sudah..org tua dlu2 mmg ank kecik2 dh bg mkn..skrg je tgu 6 bulan baru boleh bg mkn..bkn bila mil bg mkn ank ko mati..x kn..dia pun syg cucu dia wei..jga je la hati ibu..2 lg penting..berkat kot

Ni belum lg peperangan antara susu formula dgn susu ibu..tp mls plak aku nk menulis..hahha..Ok la..tu je la aku nk tulis tntg antara sikap sesetengah ibu muda hari ni..kesimpulan yg dpt aku simpulkan..ibu muda jenis ni mmg tak tau bersyukur..sekian

Kredit: http://www.iiumc.com
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close