loading...

5 Sebab Kenapa Punyai Sahabat Sejati Adalah Perkara Yang Paling Best



1. Sahabat Menerima Segala Kekurangan dan Keunikan

Seorang sahabat yang baik tidak akan menjadi juri untuk menilai atau mencari kesalahan kita. Tetapi dia menerima seadaanya dan memperbaiki segala kekurangan itu. Malah, mereka menerima dengan hati yang terbuka segala kejengkelan sikap kita.

2. Sahabat Akan Setiasa Ada Dalam Suka atau Duka

Cuba lihat sekeliling kamu, siapa yang berada disamping kamu ketika kamu mengalami kedukaan? Siapa yang berada disamping kamu ketika kamu jatuh. Jika ada, maka dialah sahabat sejati. Kerana sahabat sejati akan sentiasa ada diwaktu suka dan duka.

3. Sahabat Tidak Lekang Dengan Waktu dan Jarak

Walau sejauh mana kamu berada, walau berapa lama kamu tidak bersua hati kamu akan sentiasa berpaut antara satu sama lain. Walau penat atau sesibuk mana pun kamu tetap ada masa untuk menghubungi sahabat sejati walaupun hanya berbual kosong atau cuba mencari masa untuk luangkan bersama.

4. Sahabat Tahu Bagaimana Menenangkan Hati

Sahabat sentiasa menjadi peneman yang setia, yang tahu bagaimana untuk menghiburkan dan menenangkan hati kita disaat kita gundah. Sahabat akan tahu, apa yang harus dilakukan untuk menjadikan keadaan lebih baik.

5. Sahabat Adalah Insan Pemaaf

Walaupun berkali-kali disakiti, hatinya tetap mudah untuk memaafkan kerana persahabatan itu lebih mahal dari segalanya. Walaupun berlaku konflik, ianya tidak akan berpanjangan kerana sahabat akan mudah untuk memaafkan.

Bestkan bila ada sahabat baik? Perkara yang paling best pada Oh! Media apabila kita boleh luangkan masa bersama, layan perangai gila-gila masing-masing sambil makan makanan kegemaran. Wow!

http://ift.tt/2lxQI0C

Seperti juga kisah Mangga dan Limau dan diciptakn untuk menjadi sahabat sejati di Nando's. Gabungan unik mereka ini telah menghasilkan rasa yang cukup luar biasa. Anda dah cuba?

Nak makan percuma di Nando's? Senang jer. Nando's kini memberi peluang untuk anda merasai kehebatan hidangan Mangga dan Limau ini kepada semua orang. Tapi macam mana?

Mari berpantun!

1. Anda hanya perlu berpantun dengan menggunakan perkataan Mangga dan Limau.
2. Bagi pantun yang terpilih, anda berpeluang untuk mendapat hidangan percuma dari Nando's untuk anda kongsikan bersama sahabat baik anda. Wow! Best kan?!

Oh! Media pun nak cuba. from Oh! Media http://ift.tt/2lxXHqh via IFTTT
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close