loading...

5 Selebriti Korea Terima Bayaran Iklan Paling Mahal

Tahun lalu rancangan ‘The List’ telah mendedahkan senarai bintang Korea yang bergelar jutawan pada tahun 2016.

Kali ini, kami ingin dedahkan 6 selebriti Korea yang menerima bayaran iklan paling mahal.

1. Lee Kwang Soo

Kwang-soo dikatakan memperoleh pendapatan empat kali ganda pada tahun 2016 dan menerima bayaran sebanyak 1 bilion won (RM3.7 juta) untuk satu pengambaran iklan komersial daripada syarikat luar.

2. Lee Min Ho

Pada tahun lalu saja, Lee Min Ho dilantik menjadi duta untuk 10 jenama terkemuka seperti Jeju Air, Ferrero Rocher dan Inns. So, agak-agak berapa bayaran yang diterima??

3. Kim Soo-hyun

Kim Soo-hyun tersenarai sebagai jutawan tahun 2016. Kim memperoleh 8 bilion won (RM2.9 bilion) sebagai model pengiklanan.

4. Song Joong Ki

Popular menerusi drama Descendants of the Sun, Joong Ki antara selebriti yang meraih pendapatan paling banyak menerusi iklan. Tahun lalu dia dilantik menjadi duta jenama antarabangsa seperti Baskin Robins, Vivo dan banyak lagi.

5. Hyeri

Wajahnya sentiasa menghiasi iklan di televisyen dan baru-baru ini memenangi gelaran “CF Queen”.

Setakat ini, dia sudah membintangi lebih daripada 15 iklan dan meraih sekurang-kurangnya 400 juta won (RM1.4juta) untuk kontrak selama 6 bulan.

6. Song Hye Kyo

Heroin yang pernah terkenal menerusi drama Full House ini juga dikatakan menjana pendapatan lumayan dari iklan. Sudah 6 tahun dia menjadi duta untuk produk kecantikan terkemuka Laneige.

from HANASUVA http://ift.tt/2nVQajY via IFTTT
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close