loading...

Tak Sangka Wanita Berstatus Mak Ini Boleh Bertindak Macam Itu, Patutlah Ramai Yang Puji!

Agak rasa bersalah bila bawa anak kecil, tetiba dia menangis sehingga menggangu orang sekeliling. Namun situasi ini normal bagi pasangan yang tidak pernah membawa anak kecil naik kapal terbang dan mungkin anda juga boleh 'get ready' seperti ibu ini.

Pengalaman ini dikongsi oleh seorang lelaki Azuan Jamaludin sewaktu dia menaiki pesawat, ada seorang bayi menangis dengan kuat yang ibunya mungkin berbangsa Korea.

Menurut beliau anak wanita berkenaan menangis dengan kuat, namun selepas kanak-kanak berkenaan senyap, apa yang dilakukan oleh wanita berkenaan buat ramai terharu dan memuji tindakannya.

Ikuti perkongsian oleh saudara ini ketika dalam flight...

Seorang ibu dan anak kecilnya, (rasanya dari korea), baby dia menangis dari sebelum ''take off'' sampai dekat 15 minit, si ibu kelihatan sungguh sabar.

Lepas itu dengar bayi itu sudah berhenti menangis, tengok akan bayinya sudah tidur, si ibu meletak anaknya dan kemudian dia bangun mengagihkan "packet" ini (gambar bawah) kepada orang ramai sambil meminta maaf kepada semua orang. Touching!

Apa yang istimewa, tertulis nota di paket berisi gula-gula berkenaan seolah-olah kata-kata baby tersebut meminta maaf, yang disediakan awal-awal lagi sebagai persediaan oleh ibunya (wanita berkenaan) jika anak kecilnya meragam apabila kali pertama menaiki pesawat.

Apa yang boleh dikatakan, sikap ibu berkenaan meminta maaf sungguh berbudi bahasa dan mungkin kita tidak pernah jumpa sebelum ini. Haaa... lepas ini, mungkin anda pun boleh buat persediaan macam ini, sikap yang cukup sopan dan mampu sejukkan hati yang terusik!

Baca di website

from Peristiwa http://ift.tt/2nVJGRl via IFTTT
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close