loading...

Biodata Dzawin Maharaja Lawak Mega 2017 Yang Tak Ramai Orang Tau .. Bakal Mengugat Pelawak Malaysia ??

Biodata Dzawin Maharaja Lawak Mega 2017 Yang Tak Ramai Orang Tau .. Bakal Mengugat Pelawak Malaysia ??
 
Biodata Dzawin Maharajala Lawak Mega 2017 -Berdakwah dalam Lawak

Biodata Dzawin Maharaja Lawak Mega 2017 -Berdakwah dalam Lawak

Maharaja lawak mega 2017 telah pun bermula minggu lalu.. dan dalam banyak-banyak pelawak .. ada seorang yang sangat menarik pertian RP.. Iaitu pelawal Solo Dari Indonesia Dzawin.. Ape Yang menah dan nasihat.. tapi tetap menghiburkan.. dan mam pun membuat semua orang ketawa..

Inilah ciri-ciri pelawak baru yang kita cari.. cara stand up komedinya juga sangat kemas dan lancar.. walaupun bertutur dalam bahasa indonesia kita masih boleh paham dan lawak itu sampai pada semua..
bukan saja lawaknya yang menarik perhatian tapi orangnya juga segak  hitam manis tinggi lampai.. bila tengok tenang je rasa huhuhu

apepun persaingan di dalam maharaja lawak mega 2017 bukanlah mudahh adakah Dzawin akan terus bertahan dan menyerlah malam ini?? sama-sama kita nantikan ye..

Istimewa untuk korang RP sertakan Biodata ringkas Dzwain  pemuda kacak dari indonesia ini…
Dzawin Nur Ikram atau dipanggil Dzawin (lahir di Bogor, Jawa Barat, 22 Agustus1991 adalah pelawak solo Indonesia. Dzawin adalah seorang lulusan pesantren atau sekolah pondok. beliau selalu membawakan kisah stand up comedy yang berhubungan dengan pesantren. beliau kini masih belajar di UIN Syarrif Hidayatullah Ciputat. beliau juga merupakan Juara 3 SUCI 4 yang lahir di Bogor , ini mengikuti audisi di Bandung dan lolos 20 besar serta bisa menembus tiga besar. Tiga besar SUCI 4 dijuluki Trio Kasuari (David, Abdur, dan Dzawin).

dilihat orang dari tingkat 1 sampai 7 tidak  ada yang ketawa,” kenangan. Itu adalah  pengalaman paling buruk selama stand up. Semenjak itu beliau berusaha  untuk membuat lebih baik dalam stand up.
gaya istimewa Dzawin semasa membuat persembahan stand up adalah  tempo bicara yang cepat tapi masih dapatd ipahami  penonton.

Seperti salam pembuka yang sering ia ucapkan “Assalamualaikum! Ini gimana kabarnya semua Alhamdulillah sehat ya?!  Sehat ya?!” ering ia diucapkan dengan cepat.
Latar belakang dirinya yang merupakan anak sekolah pondok juga hampir selalu jadi bahan lawak  yang dibawakan.

dia terkenal bertengkar dengan teman satu tempat belajar, Abdur, baik di panggung maupun di Twitter. Pertengkaran pertama kali dimulai saat Stand Up Comedy Season 4 Show 11. Saat itu Dzawin menirukan gaya bicara Abdur, “Asek-Asek Joss.” Begitu juga dengan Abdur yang berkata, “Assalamualaikum! Ini gimana kabarnya sehat ya! Sehat ya!” Dzawin pun pernah meledek Abdur sebagai Komodo Jablay. Ia juga pernah meledek Pras Teguh dengan julukan ‘Anak CallBack’

(macam johan dan zizan lah suka usik mengusik.. )
Dzawin memiliki fansbase yang bernama DzawinRangers, kalau  tau lebih lanjut tentang dzawin dan dzawinrangers? sila follow twitter  beliau..

Biodata Dzawin
Nama                     : DZAWIN NUR IKRAM
Perguruan Tinggi   : Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah
Program Studi        : Tadris Bahasa Inggris S-1
ID Kaskus              : ikram91

Lahir                       : 22 ogos 1991
pencapaian             : Juara Tiga SUCI 4
Twitter                    : https://twitter.com/Dzawinur
Instagram               : dzawin_nur

 Koleksi gambar Dzawin 
gambar dzawin pelawak indonesia
dzwin maharaja lawak mega 2017

koleksi video lawak stand up dzawin

OOoo Boleh nyanyi juga masssss Hihihi okelahhh penat dah stalkkk mamat nih  jom kite saksikan Dzawin dan semua perseta maharaja lawak mega 2017 yang hebat-hebat belaka malam ini..

Kredit: ramenpedas.com
Sumber: resawulandari /Ig:dzawin_nur/google
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close