loading...

Korang Tau Nak Kenal Macam Mana Anak-Anak 'AUTISM'? SILA BACA NI !!



Ketika Kharnain hampir berusia tiga tahun, keganjilan pada Kharnain agak ketara berbanding kanak-kanak lain seusianya. Perkara ini mendesak saya mencari jawapan sebenar mengapa Kharnain berkelakuan sedemikian. 

Akhirnya saya ketemu perkataan 'Autism'. Banyak ciri-ciri yang tersenarai hampir sama walaupun tidak semuanya. 

Di sini saya kongsikan sedikit tanda-tanda peringkat awal yang agak ketara pada Kharnain. Setiap anak-anak autism mempunyai spektrum yang berbeza namun berkongsi beberapa ciri yang hampir serupa. 













Jika anak anda juga autism, apa pula tanda-tanda awal anak anda selain yang telah ditunjukkan? Sekiranya tiada, ini pengetahuan yang berguna untuk memahami golongan unik ini. 

Jika anak anda mempunyai kebanyakan ciri-ciri seperti yang saya kongsikan tetapi masih ragu-ragu, pergilah berjumpa dengan doktor segera. Jangan buat andaian sendiri. Semoga post saya ini dapat membantu kalian semua.
Oleh Faizul Khalid
 
from The Reporter
Share on Google Plus

About Gedebak

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment
loading...
loading...
loading...
KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close